dimecres, 4 de gener del 2017

Obres S.Sunet Urgellès a Sant Cugat: Sant Jordi (I)

Bon dia! Com tinc tantes coses a explicar i ara disposo d'una mica de temps fins que tornem a la voràgine diària, vull aprofitar el temps i començar a presentar-vos les magnífiques obres que tinc per mostrar...

Seguint la sèrie d'obres de l'article d'Alfons Romero Vidal, vull començar pels plafons de Sant Jordi. De totes les obres trobades al Municipi de Sant Cugat del Vallès, quatre d'ells són de Sant Jordi. Un d'ells ja es va publicar al bloc (Post del 7/1/2014).

Aquesta obra que us presento ara, és la que em sembla més impressionant, i que em va cridar més l'atenció.

D'aquest quadre ja n'havia tingut referències per un company, Guillermo Trigueros, veí de la zona i que me n'havia parlat. Curiosament, va ser al mateix temps que n'Alfons em va presentar les seves troballes i vaig arribar a l'acord de no publicar res fins que l'article veiés la llum.

El quadre, un Sant Jordi en tons blaus i sanefa de 6x9 rajoles (bona mida!), és a la façana d'una casa a Sant Cugat, en concret a la Rambla Ribatallada 9. Segons les dades de l'article, és un xalet modernista de l'any 1916 autor de l'arquitecte Eduard Ma. Balcells i Buïgas.

Aquest quadre té un nivell de detall impressionant, sobretot pel realisme de les cares i, el que m'agrada més és la combinació dels blaus amb els detalls daurats.

Respecte a la signatura, és amb cognoms sencers i molt acurada, potser de les més antigues.

Espero que us agradi.

Salut!