dissabte, 5 de setembre del 2009

Obra de S.Sunet Urgellès: Mare de Déu del Tura

El passat 22 de maig vaig rebre un comentari al blog, que em deia que a Olot, en una torre que era feta per el arquitecte noucentista Josep Danés, hi havia un quadre fet per l'Avi.

l'autor del comentari, en Joaquim Mª Puigvert, m'indicava que havia fet un llibre sobre aquest arquitecte : "Josep Danés i Torras. Noucentisme i regionalisme arquitectònics" (Barcelona, Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2008) i que hi havia una foto de la façana on es podia veure una mica el quadre.

Amb aquestes dades, vaig localitzar a la família Sacrest i en vaig parlar amb ells, per demanar permís per poder fotografiar el quadre i publicar-lo. No em van posar cap problema i vaig quedar per fer les fotografies que os mostro.

El quadre és magnífic. Representa la troballa de la Mare de Déu del Tura ( Patrona d'Olot). Segons em comenta la Sra. de Sacrest, aquest quadre estava originalment a l'església de la Mare de Déu de Tura conjuntament amb un altre, i el Sr. Sacrest el va recuperar quan l'església va ser malmesa durant la guerra civil. Del altre quadre que hi havia, no sabem on es pot trobar.

Volia agrair a en Joaquim Mª Puigvert l'informació tant complerta que em va facilitar i a a la família Sacrest l'amabilitat que han tingut al dedicar-me el temps necessari per que pogués fer les fotografies.


Salut, Jaume