diumenge, 20 de juny del 2021

Obra de Salvador Sunet Urgellès: Moreneta a la Institució Montserrat

Bon dia! Tornem... Entre el confinament, pandèmies i la tornada a la "normalitat", passen els dies sense adonar-te i hem de buscar temps per publicar...

Avui, un altre dels quadres de l'Avi al barri. Segurament, l'hauria vist de petit, però no en tenia els records clars...

Cap a mitjans del 2020, vaig veure una publicació a Facebook, a un grup del barri de Sants, on un membre del grup publicava una imatge de la Moreneta... Mirant la fotografia vaig veure que estava signada per l'Avi! Naturalment, em vaig posar en contacte per preguntar i em va dir que estava a l'interior de la Institució Montserrat. Sorprès, ja que tant les meves germanes com jo, havíem estudiat de petits, però no ho teníem present... recordàvem alguna cosa, però feia molt de temps i eren records llunyans...


Començo a esbrinar, i em poso en contacte amb la institució i em respon el director, en Lluís Turón. Molt amablement, m'indica que el quadre està a la masia original (Can Cros), a la façana interior, no visible des de l'exterior i que tenen alguna rajola més pel pati. Em fa arribar fotografies (les altres no són familiars) i mirem de quadrar dates per quedar i veure el quadre. Després de confinaments, problemes d'agenda, etc. podem tancar data al maig d'aquest any i torno a visitar l'escola de la meva infantesa... La primera agradable sorpresa és que l'escola ha crescut amb més edificis i amb un to vital esplèndid. Ara és una cooperativa i té una vida al barri envejable. A la Institució, va estudiar el Pare, el tiet i les meves germanes, pel que tenim fortes arrels amb ella.

En Lluís em va fer una visita guiada per l'escola, per dins de la Masia (on jo vaig fer les classes) i vaig poder veure tot el que l'escola fa pel barri.

Respecte al quadre, segurament deu ser de la primera època de l'escola (quan el pare i el tiet i estudiaven), cap als anys trenta...

La imatge, per descomptat, és de la Moreneta amb una gamma de colors impressionant i signada per l'Avi. Em va explicar en Lluís que van fer obres i el quadre el van tornar a posar a la façana, amb molta cura sense fer-lo malbé.

Bé, moltes emocions en un sol dia, pels records d'infantesa i per la trobada d'un altre quadre familiar al Barri.

Agrair a Matias López de Haro per la informació i publicació al grup de Facebook i, sobretot a en Lluís Turón de la Institució Montserrat, per les facilitats que em va donar per poder fer les fotografies i la visita a les instal·lacions de la Institució.


Salut, Jaume.