dissabte, 16 de febrer del 2019

Quadre S.Sunet Urgellès: Retrat Francesc Macià


Encara que tinc alguns quadres per publicar, no ho he fet per manca de més dades i temps per dedicar-hi... però sempre hi ha alguna cosa que et fa reaccionar. Res millor que tenir notícies d'un conegut amb dades d'un quadre... però aquest serà per publicar-ho més endavant...

Avui us presento una de les obres que m'ha impressionat, pel contingut i la semblança... Es tracta d'un retrat d'en Francesc Macià, en tons marrons, molt semblants als retrats dels meus besavis ja publicats. 

Aquesta troballa la va fer un conegut, que em va dir que busques de nou a "todocoleccion", on podria veure aquest magnífic retrat de Francesc Macià. El quadre continua en venda a hores d'ara, per si algú ho vol mirar...

La signatura, de les que porten els cognoms sencers i per la figura que representa, fa pensar que és dels anys 30.

Que la gaudiu!

Salut, Jaume.

2 comentaris:

Alfons Martín ha dit...

Bon dia,

En primer lloc, felicitar-lo pel magnífic recull d'obres que fa al seu blog i que he consultat en diverses ocasions.

He trobat amb una obra que penso que no té catalogada. Es troba al carrer Cristòfor Colom, 152 de Vilassar de Mar. La ceràmica és a l'entrada d'una torre noucentista d'estiueig, construïda el 1925 per l'arquitecte Josep Plantada i Artigas. es coneix com a Can Plantada i també com a "Torre Mar i Flors".

La placa de ceràmica està formada per quatre rajoles que formen el nom "MariFlors", emmarcat amb una sanefa decorativa i la signatura SUNET. Si ho desitja, puc enviar-li la fotografia.

Penso que el nom de la placa és posterior a la construcció de la torre. Em consta que als anys 60, aquest edifici era l'hotel "Mariflors Park". Actualment, als estius obren el jardí com a terrassa nocturna.

jaumasu@gmail.com ha dit...

Bon dia, Alfons: Desconeixia aquesta obra. Si em pot fer arribar una fotografia a la neva adreça de mail (jaumasu@gmail.com) li agrairia.

Gràcies.

Salut!